דלתות לדירה מקבלן – לשדרג או להישאר עם דלתות בסיסיות?

צרו קשר עם הנדימנו בטלפון 054-5463390 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בחודש האחרון ליוויתי את בני הבכור ואת אשתו לסניף של חברת דלתות מרכזית, כדי לבחור דלתות פנים לביתם. טוב, די צפיתי שאקבל את ההצעה ללוות אותם ולייעץ בבחירת הדלתות. אחרי הכל, תיקון דלתות הוא חלק מרכזי משגרת היום שלי, ויש כמה המלצות חשובות שנתתי להם שסייעו בבחירת דלתות הפנים הנכונות. חשבתי שזו הזדמנות נכונה לשתף גם אתכם בכמה המלצות לבחירת דלתות פנים לבית שלכם, ובמיוחד אם מדובר בדירה חדשה מקבלן.

האם כדאי לבחור את הדלתות שמספק הקבלן?

מי מכם שנכנס לדירה חדשה בוודאי כבר מכיר זאת: הקבלן מציע דלתות פנים בסיסיות ביותר וגם במספר גוונים מוגבל – לרוב שלושה עד חמישה גוונים בלבד.

כל שינוי שתרצו לבצע בדלת הפנים שלכם (שינוי צבע או בחירת חומר אחר ממנו עשויה הדלת) יפעיל את סעיף ה’שדרוג’. אתם תקבלו זיכוי לא גבוה עבור הדלת שוויתרתם עליה, לצורך בחירת דלת משודרגת אחרת – בין אם אצל אותו הספק ובין אם אצל ספק אחר.

וכן, זה עולה לא מעט כסף. בדרך כלל הזיכוי עבור כל דלת עומד על כמה מאות שקלים עד 1,000 ש”ח, וכל דלת פנים משודרגת בקרב הספקים המובילים (מיד נצלול לפרטים לגבי שדרוג) נעה בטווח המחירים של 1,500 עד 2,000 ש”ח ואף יותר במקרים מסוימים. אם אתם בוחרים במתקין אחר ולא בספק שעובד בשיתוף פעולה עם הקבלן, תצטרכו להוסיף לעלויות אלה את מחיר ההתקנה.

רגע, מה מציע בכלל הקבלן?

בדרך כלל יציע לכם הקבלן דלת הממולאת במילוי כוורת – כלומר מעין קרטון דחוס. בדלתות אלה אני נתקל לא מעט במהלך תיקון דלתות בבתי הלקוחות. הן ללא בידוד רעש וללא בידוד תרמי, כך שרעשים וגם חום וקור צפויים לחדור את הדלת די בקלות. הציפוי של דלתות הקבלן בדרך כלל הן מעין דיקט MDF מצופה בלמינציה דקה ביותר, לרוב פלסטיק דק.

לרוב, בדלתות מסוג זה, כאשר ישנה שריטה קטנה או מכה, הלמינציה מתקלפת ובהמשך עלולה להיקרע. זה יכול לקרות לכולם מבלי לשים לב, ועוד יותר כאשר יש חיות מחמד בבית, שעלולות לשרוט את הדלת. כמו כן, דלתות אלה עלולות להתנפח ולספוג רטיבות בשל העובדה שאינן עשויות מחומרים איכותיים ואינן בעלות הגנה מפני מים. אלו ליקויים שאינם ניתנים לתיקון.

בתיקוני דלתות שאני מבצע בדלתות הבסיסיות של הקבלן, הבעיות הנפוצות הן ידיות נתלשות מהמקום וצירים שיוצאים מהדלת או מהמשקוף. הסיבה לתקלות האלה היא, ברוב המקרים, שימוש לא נכון בדלת – אבל החומר שממנו היא עשויה תורם לכך; ברור שדלת פשוטה שכזו תהיה פחות עמידה לאורך זמן.

ומה תקבלו בשדרוג?

אם כבר משדרגים, אז הטיפ שלי הוא לשדרג עד הסוף, ולא לחסוך עוד כמה שקלים. עדיף לבחור בדלת איכותית מעץ אלון מלא, בעלת ציפוי איכותי והגנה מפני מים. אם שכנעתי אתכם והחלטתם לשדרג, הנה כמה דגשים שעליכם לשים לב אליהם:

דלת בציפוי פורמייקה עם הגנה מפני מים - למניעת התנפחות

כמובן שכל מה שכתבתי כאן הוא אינדיבידואלי, ומדובר בהמלצה מקצועית שלי בלבד, שאינה תלויה באף גורם. יכול להיות שתעדיפו להישאר עם דלתות הקבלן, וגם זה בסדר. אבל במקרה שבו אתם תוהים אם לשדרג או לא, אני מקווה שדבריי סייעו לכם לקבל את ההחלטה.

לתשומת לבכם

השירות ניתן באזור המרכז בלבד (קו רעננה-כפר סבא עד ראשל"צ-נס ציונה)

דילוג לתוכן