לאחרונה התקשרה אליי לקוחה מהרצליה והסבירה לי כי היא זקוקה לתיקון קטן בבית – מצוף הניאגרה נתפס וישנה בעיה בשירותים. לאחר הצעת מחיר טלפונית, היא ביקשה שאגיע לדירתה לביצוע התיקון. כשהגעתי לדירה, ראיתי את הבעיה והחלפתי את המצוף, היא ביקשה שאביט לרגע בידית הדלת של חדר האמבט, ואבדוק אם יש צורך בתיקון שלה.
“הידית בדלת יוצאת כל הזמן”, היא טענה. ניגשתי לבדוק אם יש צורך בתיקון הדלת – והבחנתי שצריך בסך הכל לחזק את הבורג בידית. “התקשרתי למישהו לפני מספר חודשים והוא אמר לי שכדאי לי לקנות מפתח אלן”, היא הסבירה והראתה לי את המפתח המדובר.
“זה המפתח שההנדימן אמר לך לקנות מהטמבוריה ואחרי שקנית אותו הוא גם התקשר ושאל אם הסתדרת?”, שאלתי. הלקוחה המופתעת לא הבינה איך אני מכיר את הסיפור ובקיא בפרטים. “אתה נראה לי ממש מוכר בעצם”, היא אמרה. “נראה לי שראיתי אותך באינטרנט בזמנו, אבל אני לא בטוחה”. למעשה, זה הייתי אני שסייעתי לה לפני מספר חודשים.
העולם קטן – מאוד קטן!
הזכרתי לעצמי ולה את הסיפור מלפני מספר חודשים: על הטלפון ועל כך שסיפרה לי שהיא זקוקה לביצוע תיקון דלת בחדר האמבט, שכן הידית תמיד יוצאת ממקומה. באותה השיחה שאלתי אותה אם מדובר בתיקון שמצריך הגעה שלי לדירה, או שניתן להסתפק בהסבר טלפוני. לאחר ששאלתי כמה שאלות, הבנתי שהסבר טלפוני יספיק במקרה הזה.
ביקשתי מהלקוחה לגשת לטמבוריה הקרובה ולרכוש מפתח אלן שמתאים לבורג הידית, כדי לחזק אותה, והבהרתי שאם לא תצליח – אגיע לדירה ואבצע את תיקון הידית לדלת – שכן חבל לה לשלם כסף עבור חיזוק בורג בלבד. הלקוחה ניגשה וקנתה את המפתח, ולאחר כמה שעות התקשרתי לוודא שהסתדרה.
לסיכום
כעבור כמה חודשים כאמור, נפגשו דרכינו שוב! ולכם הקוראים, שתי מסקנות:
- כאשר אתם נתקלים בצורך לבצע תיקונים קטנים לבית, השתדלו לצלם את הבעיה באמצעות הטלפון הנייד ולשלוח אליי לוואטסאפ. כך אולי תחסכו את התיקון. כמו שאתם יכולים להתרשם, אני משתדל להיות הכי שקוף שיש מול לקוחותיי, זהו עיקרון עליו אני לא מתפשר!
- העולם קטן, קטן מאוד! כך למדתי במקרה הזה…