עוברים לדירה מיד שנייה? כמה טיפים שימושיים

צבע, ארונות, מרצפות, שקעים - והרשימה עוד ארוכה

צרו קשר עם הנדימנו בטלפון 054-5463390 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

מי שמכיר אותי יודע שיש לי עבר לא קטן בתחום ההובלות, מעל שלושה עשורים ליתר דיוק, בהם התמקצעתי בתחום התיקונים בבית בצורה הכי טובה שרק אפשר. אבל לא על עצמי אני מעוניין לספר לכם, אלא על תופעה שבה נתקלתי כמוביל בעבר ובתור הנדימן כיום: רכישה של דירות יד שנייה וחשיפה של ‘הפתעות’ לא נעימות מצד הדיירים החדשים ברגע שהם עוברים אליה.

אז והיום: בחברת ההובלה וכהנדימן
אז והיום: בחברת ההובלה וכהנדימן

במשך שנים אני מלווה אנשים שנכנסים לדירות ישנות או אפילו דירות יד שנייה בנות כמה שנים בודדות, אבל להפתעתם, הם מגלים תקלות וליקויים שונים. הנה כמה על קצה המזלג: דלתות חורקות, לחץ מים חלש במיוחד בברזים, בעיות בדוד השמש, מדפים שבורים בארונות המטבח והרשימה עוד ארוכה. בעקבות הניסיון הזה, החלטתי לערוך כאן רשימה עבורכם ובה נושאים שעליכם לבדוק לפני שאתם חותמים על החוזה.

מה צריך לבדוק בדירה לפני הכניסה?

  • צבע – בדקו שהדירה צבועה לגמרי ובאיכות גבוהה. ודאו כי בעל הדירה היוצא לא בחר ב’חאפר’ שיבצע את העבודה בתמורה לכמה גרושים. מותר לכם לעבור על הקירות מקרוב ולבדוק שהם צבועים היטב, ולא, העירו ובקשו מבעל הדירה לבצע זאת לפני כניסתכם. לעתים תגלו תיקוני צבע שיש לבצע. גם כאן עליכם להעיר לבעל הדירה ולבקש לתקן את הבעיות.
  • מרצפות וקרמיקה – עברו בחדרי הדירה כדי לוודא שאין מרצפות מתנדנדות שעלולות להפתיע אתכם. באותה מידה, בדקו את הקרמיקה בחדרי האמבטיה והשירותים. מצאתם ליקוי? בקשו מבעל הדירה לבצע תיקון ריצוף ולאחר מכן חזרו על הבדיקה.
  • דלתות תקינות – הדלתות בדירה צריכות להיראות טוב, בעלות מנעולים טובים (כן, סגרו ופתחו את המנעול, אבל לא יותר מדי. מניסיוני, פעם אחת זה מספיק), ידיות תקינות, והכי חשוב: בעלות צירים תקינים. אם מצאתם שאחת הדלתות או יותר במצב לא תקין, ניתן להזמין הנדימן לביצוע תיקון דלתות. מומלץ לרכז מספר דלתות יחד, על מנת לחסוך מעט בעלויות התיקון.
  • צבע, ארונות, מרצפות, שקעים - והרשימה עוד ארוכה
    צבע, ארונות, מרצפות, שקעים – והרשימה עוד ארוכה

    תריסים תקינים – ודאו כי כל השלבים נמצאים במקומם, שהשלבים נפתחים ונסגרים כמו שצריך ושגוף התריס יכול לנוע בצורה טובה על המסילה. כמו כן, מומלץ לבדוק שמנופי התריסים לא שבורים ושאינם בולטים מדי החוצה ומפריעים לתנועת גוף התריס על המסילה. במידת הצורך הזמינו תיקון תריסים בתיאום עם בעל הדירה היוצא.

  • חלונות – ודאו כי החלונות תקינים, הן בפרמטרים הגלויים לעין והן בפרמטרים שלכאורה נסתרים ממנה, ובמידת הצורך תאמו הזמנת תיקון חלונות. על זכוכיות החלונות להיות שלמות ולא סדוקות, על החלון להיות אטום, עם ידיות איכותיות ולא מתנדנדות וכו’. אם אתם נכנסים לדירה שבה יש ממ”ד, בצעו בדיקת תקינות באמצעות בעל מקצוע מתאים. אל תחששו לשאול במקרה זה את בעל הדירה לתקינות הממ”ד.
  • חשמל – ודאו כי השקעים ברחבי הבית שלמים ולא חשופים, בעלי מכסים ולא שרופים. כמו כן, ודאו את תקינות המפסקים בבית. במידת הצורך, תאמו עם בעל הדירה היוצא החלפת שקעים ומפסקים בדירה.
  • ברזים ודודי שמש/חשמל – בדירה ממוצעת בין 2-5 ברזים. בדקו את כולם ללא יוצא מן הכלל, כולל הזרמת מים חמים. ודאו כי זרם המים תקין, שמים קרים וחמים זורמים בברזים ורשמו בצד כל תקלה.
  • ארונות מטבח – ודאו כי הצירים תקינים, שלא חסרים מדפים בארונות ושכל חלקי המטבח אחידים. כדי לעשות זאת פתחו את כל הארונות מבלי להתבייש ופשוט ודאו שהכל תקין בעצמכם. מצאתם ליקוי? תיקון ארונות מטבח נקודתי יכול בהחלט לפתור את הבעיה.

לסיכום

אל תוותרו על בדיקה של הדירה שאותה אתם רוכשים ואליה אתם נכנסים. מומלץ לקבוע שעה שבה תעברו עם בעל הדירה היוצא על הפירוט שציינתי ותרשמו את הליקויים הקיימים, אם יש. ברגע שתרכזו כמה שיותר תיקונים בבית – הנדימן יוכל, ככל הנראה, לפתור את רובם בתוך כמה שעות. כך, בעל הדירה יחסוך כסף ובנוסף אתם תזכו להיכנס לדירה תקינה!

יש עוד דברים שכדאי להכניס לרשימה לדעתכם? אתם מוזמנים לשתף אותי במייל: handymeno@gmail.com או התקשרו אליי: 054-5463390.

לתשומת לבכם

השירות ניתן באזור המרכז בלבד (קו רעננה-כפר סבא עד ראשל"צ-נס ציונה)

דילוג לתוכן