תיקונים בדירה שכורה: בעלי דירות, חשוב שתקראו את זה

תיקון דלת כניסה

צרו קשר עם הנדימנו בטלפון 054-5463390 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

אחת הכתבות שצדה את עיניי בערוץ כאן 11 לפני כמה ימים, הייתה מקוממת במיוחד. בכתבה תועדה קריסת תקרה באחד החדרים בדירה בתל אביב. אותה דירה, הושכרה על ידי בעליה למשפחה, בתמורה לאלפי שקלים בחודש. על אף שבעל המשפחה התריע כמה פעמים לבעלת הדירה על רטיבות בחדר, הרטיבות לא טופלה ואף החמירה, עד לקריסת התקרה.

אותו הדייר סיפר בכתבה כי ביקש מבעלת הנכס הנחה בשכר הדירה עד שבעיית הרטיבות החמורה תיפתר, וזו בתגובה, התרגזה והעלתה אותו ל-8,000 ש”ח בחודש. מקרה זה, בו תוכלו לצפות בווידאו מטה, משקף בוודאי מקרה קיצון, אבל מעיד על בעיה בשוק השכירות בישראל: בעלי נכסים שלא פעם מנצלים את המצוקה של השוכרים ובוחרים שלא להשקיע בתחזוקת הנכס, גם אם משמעות הדבר היא מגורים בתנאים פחות טובים. הדבר ניכר בעיקר באזורי ביקוש.

צפו בכתבה המקוממת ששודרה בערוץ כאן 11:

דוגמאות לכך אני פוגש כמעט מדי יום, כאשר שוכרי דירות מתקשרים אליי ושואלים מה מחירו של תיקון מסוים בדירה – לאחר שבעלי הדירות שלחו אותם לברר בעצמם על התיקון. לאחר מתן הערכת מחיר ראשונית בטלפון, השוכרים מבקשים לבדוק זאת מול בעלי הדירה, שבוחרים אם לאשר את התיקון או לא. ישנם מקרים שבהם התיקון הדרוש זועק לשמיים ודורש השקעה של מאות בודדות של שקלים, אבל בעלי הדירה בוחרים לא להשקיע ולשמור את הכסף לעצמם.

בין הבעיות הנפוצות בדירות שכורות שאני מתוודע אליהן: תיקון ארונות מטבח (לעתים דלתות שפשוט יצאו ממקומן), תיקון דלתות פנים וכיוון שלהן, התקנות שונות שנעשו בצורה לא נכונה, ברזים דולפים, תיקון חלונות ותריסים ועוד.

ארצה להבהיר כמה נקודות מניסיוני בתחום:

  • העריכו את ההנדימן שאיתו אתם מדברים – חשבתי אם לכתוב את הנקודה הזו, אבל בכל זאת. בשיחות עם בעלי דירות שמתעניינים בשירותי התיקונים שלי, אני נתקל לא פעם ברצון להוריד את המחיר ולא להעריך את עבודת ההנדימן. “כולה לקדוח כמה חורים בקיר”, “כל כך יקר להחזיר דלת למקום? אני אנסה להסתדר בעצמי” ועוד ועוד. הכל כדי לחסוך עוד 50-100 ש”ח ברוב המקרים. חברים, אם הייתם מצליחים להסתדר לבד, לא הייתם מתעניינים בתיקון. תעריכו את בעל המקצוע כפי שאתם מצפים שיעריכו אתכם.
  • אתם בעלי הדירה? אתם האחראים לה! תקלות מתרחשות בדירות כל הזמן, ואם ישנה תקלה הדורשת תיקון, קחו אחריות. בררו בעצמכם עם הנדימן לגבי התיקון הדרוש ואל תשלחו את הדיירים שלכם לברר עלויות ולאשר מולכם את מי להזמין לדירה. הטלפון השבור הזה בדרך כלל רק מאריך את התהליך וגורם אי נעימות לדיירים עצמם.
  • בחרו בבעל מקצוע אמין ואיכותי ואל תדחו את התיקון – ברור שאם תדחו את הטיפול בבעיות בדירה שאתם משכירים, הבעיה עלולה להחמיר. ואם כבר בחרתם בעל מקצוע, אתם לא רוצים לקבל טלפון לאחר כמה שבועות או חודשים מהדייר, שמבשר לכם שהדלת של הארון שבדיוק הוחזרה למקומה, שוב מתנדנדת וזקוקה לתיקון. מה שחשוב הוא לבחור בבעל מקצוע שיבצע עבודה טובה ואמינה, שצפויה להחזיק לאורך זמן.
דילוג לתוכן