איך תדעו שההנדימן לא ‘מכניס’ לכם תיקונים לבית שלא לצורך?

הנדימנו - אמינות ושקיפות מול הלקוח

צרו קשר עם הנדימנו בטלפון 054-5463390 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

במסגרת עבודתי ובמקביל לתיקונים בבתים, אני מבצע לא מעט תיקונים במשרדים באזור המרכז. באחד המשרדים שבהם עבדתי לאחרונה, ביצעתי תיקון דלת בחדר שירותים: במסגרת התיקון, החלפתי מנעול וביצעתי כיוון דלת. במהלך התיקון הבחנתי שהידית לא תקינה ובמוקדם או במאוחר, תישבר ותדרוש החלפתה.

שאלתי את הלקוחה אם להחליף ידית וזו השיבה שלא, שכן באותו הרגע הדלת נסגרה היטב והתיקון המקורי, למעשה הושלם. על אף תשובתה ועל אף דעתי שיש לבצע החלפת ידית (חלקה היה שבור), אפשר היה ‘למשוך’ עם הידית עוד קצת, ולכן לא ניסיתי לשכנע להחליף אותה בכוח. לא עבר שבוע, ואותה הלקוחה התקשרה שוב. “בסוף הידית נשברה, חבל שלא החלפנו אותה לפני כמה ימים כשהיית פה”, היא אמרה.

כשמקרה מסוג זה מתרחש, אתם יכולים בדרך כלל לדמיין שאני מרגיש גאווה מסוימת, וחושב לעצמי “אמרתי לך”. אבל ההיפך הוא הנכון. בפועל אני מרגיש לא טוב עם העניין – בכל זאת מדובר בקריאת שירות נוספת ובתוספת תשלום משמעותית יותר, בהשוואה לתיקון, אם היה מבוצע לפני שבוע. בסופו של דבר, נסעתי שוב למשרד והחלפתי את הידית בתשלום נוסף, אם כי התחשבתי בעבודה הקודמת שביצעתי – לשביעות רצון הלקוחה.

מה אפשר ללמוד מזה?

בדרך כלל, כשבעל מקצוע מציע לתקן ולשפר דברים נוספים מלבד התיקון שלשמו הוא הוזמן, הלקוח נוטה לחשוב שבעל המקצוע מוסיף לו את ‘האלמנט’ ומנסה להמציא בעיות שלא קיימות. לצערי הרב, יש לא מעט בעלי מקצוע שעושים זאת ועלולים לייצר שם רע לענף.

אחד הדברים החשובים לי הוא האמון מול הלקוחות. לכן, כאשר אני מציע באמת ובתמים להוסיף תיקון מסוים לעבודה, אני עושה זאת מתוך צורך אמיתי. בחלק גדול מהמקרים הללו, לשמחתי, הלקוחות מבינים את הצורך ומאשרים לבצע החלפה או הוספה של חלק לתיקון המקורי.

עם זאת, במקרה שהלקוח מסרב, אני לא מנסה לשכנע אותו בכוח, אלא רק מציע. כאן לדעתי עובר הגבול שבין חובתי כבעל מקצוע לבין החשד שעלול להיות קיים אצל הלקוח ש’עובדים עליו’. כאשר אני מגיע לבצע תיקונים בבית, חשוב לי שהלקוח יבין שמולו עומד בעל מקצוע אמין ומנוסה, שאינו מנסה להוסיף תיקונים על דעת עצמו ומתוך רצון למקסם את הרווח. השאיפה שלי היא שהלקוח יבין שאני מנסה, ככי שאני יכול, לסייע לו לפתור את הבעיה על הצד הטוב ביותר.

לתשומת לבכם

השירות ניתן באזור המרכז בלבד (קו רעננה-כפר סבא עד ראשל"צ-נס ציונה)

דילוג לתוכן